arbetat att bygga starka varumärken och med digital marknadsföring i olika former. Peter har erfarenhet från flera olika perspektiv, både från kund, byråsidan och som egen konsult. Dessutom har han utbildat på Medieinstitutet och på Stockholm School of Business. Idag är Peter CMO på Learnster, en plats han hamnade på som resultat av sin förkärlek till entreprenörskapet.
Read MoreMalin har en lång bakgrund inom entreprenörskap och en mängd lärdomar att dela med sig utav från att ha drivit olika bolag sedan 2013. Malin är expert på att utveckla digitala bolag och varumärken.
Read MoreEfter flera års avsaknad av större event och konferenser var det äntligen dags för Gbg Media Day. Bland föreläsarna från de stora plattformarna…
Read MorePodcast som medium har tagit fart även i Sverige under de senaste åren. Att marknadsföra ett varumärke, produkt eller tjänst via podcasts är…
Read MoreNuvarande AI teknologi kan boosta ett företags produktivitet med upp till 40% – Accenture 97% av mobilanvändare använder röstassistenter med AI – Creative…
Read MoreLåt oss först ta ett steg tillbaka och definiera vad en kundupplevelse är. Kundupplevelsen är uppfattningen om ditt varumärke av dina kunder när…
Read MoreIbland hamnar man i situationer så man får acceptera de förutsättningarna som finns av olika anledningar.
Man står inför en utmaning att nå ett mål eller överkomma en utmaning men de perfekta förutsättningarna saknas.
Vad gör du då?
Read MoreTredjepartskakans osäkra framtid gör att företag behöver utvärdera sitt sätt att marknadsföra och kommunicera på. Används e-post på rätt sätt i kombination med…
Read MoreMotstånd är något vi alltid kommer att behöva hantera på ett eller annat vis. Oavsett vad vårt fokus är. I relation till att driva förändringsprojekt i verksamheter så har jag samlat mina råd på vägen.
Det första steget är att ta ett steg tillbaka, ta en time out för alla parter. Utför en aktivitet eller vila för att återbesöka situationen med ny energi.
Read More