Kontakta oss
Nimble & co

Vi hjälper företag som vill stärka, utveckla och framtidssäkra sin digitala närvaro och därmed sin verksamhet. Vårt fokus är på företagets digitala närvaro, marknad och försäljning.

Röstanalys

Upptäck hur röstanalys bidrar till förbättrade kundupplevelser och tillväxt

Vad är röstanalys?
Röstanalys är metoden som används för att skaffa insikter från mänskliga interaktioner. Genom telefonsamtal, (kan också kompletteras med information från e-post eller sociala medier) samlar en programvara insikter från interaktioner mellan människor. Det som analyseras är tonläget och orden för att identifiera känslor, stressnivåer etc. med syfte att avslöja själva orsaken bakom samtalet till tex kundtjänst.

Read More
10 anledningar till varför din verksamhet är i behov av en tydlig digital strategi

10 anledningar till varför din verksamhet är i behov av en digital strategi – del 2

Jag listade tidigare 10 symptom på att en verksamhet saknar en tydlig riktning att arbeta mot. Då detta är ett högaktuellt ämne som påverkar verksamheter i stor utsträckning, har jag samlar tio till med tydlig koppling till den digitala närvaron och marknadsföringen i synnerhet.

Read More
CRM: Minska kundtapp

CRM: Minska kundtapp

Motverka kundtapp genom att identifiera specifika nyckeltal för att mäta kundengagemang och aktivitet över tid. Till exempel kan du använda specifika tidsperioder och aktivera fördefinierade automatiserade åtgärder. Utformade för att initiera engagemang eller för att förhindra att kunden lämnar företaget.

Read More
CRM: identifiera företagets mest lönsamma kunder och fokusera på att skaffa fler av dem

CRM: identifiera företagets mest lönsamma kunder och fokusera på att skaffa fler av dem

Här ligger B2B ett steg före B2C, då B2B företag är mycket skickliga på att identifiera värdet på varje kund och segmentera därefter….

Read More
CRM: Öka relevans, effektivitet och sänk kostnader för marknadsföring i digitala kanaler

CRM: Öka relevans, effektivitet och sänk kostnader för marknadsföring i digitala kanaler

CRM är en förkortning för kundrelationshantering – och det är inte ett verktyg för endast för att hantera e-post.

Read More
frida-Kummerfeldt-influencer-strategi

Ta din influencer strategi till nästa nivå med råd från Frida Kummerfeldt

Frida Kummerfeldt arbetar som kroppspositiv influencer. Hon ser allvarligt på att den psykiska ohälsan ökar och att kvinnor lever med kroppshat och dålig…

Read More
Bli bättre på att hålla digitala möten

Bli bättre på att hålla digitala möten

Med pandemin har death by Powerpoint fått en klar konkurrent och det är death by Zoom. Därför har jag satt samman en guide för hur du håller bättre digitala möten i din verksamhet. Möten som stödjer;

  • Kreativitet
  • Ger energi genom givande diskussioner 
  • Aktivt deltagande 
  • Närvaro och engagemang från dina anställda. 

Read More
Ramverk ger fokus och resultat

Begränsningar ger fokus och effekt

Att ange tydliga ramar för något skapar både effektivitet och resultat.

Ett ramverk sätter fokus fram.

Specifikt i kontexten data och analys av data är ett ramverk ovärderligt då det oftast finns en sådan stor mängd data att tillgå.

Read More
Emely-Crona-Stenberg-heja-livet

Insikterna till engagerade digitala communities med Emely Crona Stenberg

Emely Crona Stenberg startade och driver Heja Livet. En av Sveriges mest aktiva medlemsgrupper på Facebook. Emely startade Heja Livet då hon saknade…

Read More
Tidshorisont och incitament, en lärdom från Amazons framgång

Tidshorisont – en lärdom från Amazons framgång

Tidshorisont och incitament är två saker som påverkar både beteende och beslut i en organisation.

Tidshorisont är något som i allra högst grad är del av Amazons framgång. En analys av Jeff Bezos brev till aktieägarna och specifikt det från 1997 ger en insikt i hur han förankrade sin vision både i bolaget som helhet men även hos aktieägarna i att tänka långsiktigt:

Read More