Kontakta oss
Nimble & co

Vi hjälper företag som vill stärka, utveckla och framtidssäkra sin digitala närvaro och därmed sin verksamhet. Vårt fokus är på företagets digitala närvaro, marknad och försäljning.

E-postmarknadsföringens renässans

Tredjepartskakans osäkra framtid gör att företag behöver utvärdera sitt sätt att marknadsföra och kommunicera på. Används e-post på rätt sätt i kombination med…

Read More
förändringsresa

Vad gör vi när vi möter motstånd under en förändringsresa i en organisation?

Motstånd är något vi alltid kommer att behöva hantera på ett eller annat vis. Oavsett vad vårt fokus är. I relation till att driva förändringsprojekt i verksamheter så har jag samlat mina råd på vägen.

Det första steget är att ta ett steg tillbaka, ta en time out för alla parter. Utför en aktivitet eller vila för att återbesöka situationen med ny energi.

Read More
Om att möta motstånd under en förändringsresa

Om att möta motstånd under en förändringsresa

Vad är motstånd? Det är något som uppstår på vägen mot ett mål. Det kan vara olika saker, många gånger består motstånd av rädslor och förväntningar.

Read More
Vad är ett growth mindset?

Vad är ett growth mindset?

I vår moderna tid av instant gratification, likes och next day deliveries upplever jag att vi har ibland glömt bort processen.

Processen som för oss framåt.

Ska du lära dig ett instrument, måla, träna eller studera ett nytt ämne så behöver du ta dig igenom processen

Processen som för dig framåt från nuläget till det önskade läget, mot visionen.

Growth mindset är i grunden en inställning.

Read More
veronica stenberg sommarlov

Dags för sommarlov – Nimble & co stänger ner och är åter under vecka 33

Nu är det dags att stänga den första terminen och fokusera på vila, återhämtning och den årliga digitala detoxen som sommaren innebär för…

Read More
Lojalitet mer än bara kommunikation och merförsäljning

Kundlojalitet mer än bara kommunikation och merförsäljning

Som en konsekvens av Corona förutspås det att fokus kommer att flyttas från kundanskaffning till att bygga relationer med existerande kunder. Något som har ett högt affärsvärde i form av att det sparar på marknadsföringsbudgetar och tid genom effektivisering. Dock ställer det helt nya krav på företaget.

Read More
Skriv en vinnande affärsplan

Skriv en vinnande affärsplan

En affärsplan ger precis om en strategi fokus och tydlighet i vad du ämnar att uppnå med ditt företag. Att skriva en affärsplan hjälper dig att samla ihop underlag som gör att du kan fatta bättre beslut och formulera ditt erbjudande på ett begripligt sätt för andra än digsjälv. 

Under mina år som bland annat feedbackgivare i Venture Cup Väst tävlingar för entreprenörer har jag sett många pitch-decks och variationer på affärsplaner genom åren.

Här har jag samlat tips på vad som gör utgör en riktigt bra affärsplan och vad du ska tänka på om du skall presentera den för potentiella investerare eller i tävlingar: 

Read More
AI för marknadschefen

AI för marknadschefer: vad krävs för att skapa en AI lösning?

I den andra delen av serien om AI för marknadschefer bryter jag ner tre saker du som marknadschef bör tänka på om du…

Read More
AI för marknadschefen

AI för marknadschefer: vad är AI?

För att bryta ner och förenkla vad artificiell intelligens är så kan man göra liknelsen mellan en bil som som ska åka till en specifik plats:

Datorns kraft (att kunna beräkna stora mängder data) är AI’s motorkraft, data är dess bränsle och algoritmerna är den specifika instruktionen till platsen dit bilen skall färdas.

Read More
Röstanalys

Upptäck hur röstanalys bidrar till förbättrade kundupplevelser och tillväxt

Vad är röstanalys?
Röstanalys är metoden som används för att skaffa insikter från mänskliga interaktioner. Genom telefonsamtal, (kan också kompletteras med information från e-post eller sociala medier) samlar en programvara insikter från interaktioner mellan människor. Det som analyseras är tonläget och orden för att identifiera känslor, stressnivåer etc. med syfte att avslöja själva orsaken bakom samtalet till tex kundtjänst.

Read More