Kontakta oss
Nimble & co

Vi hjälper företag som vill stärka, utveckla och framtidssäkra sin digitala närvaro och därmed sin verksamhet. Vårt fokus är på företagets digitala närvaro, marknad och försäljning.

så räknar du ut livstidsvärde för olika kundgrupper

Så räknar du ut livstidsvärdet för kunder (CLV)

En nyckel till tillväxt är att identifiera företagets mest lönsamma kunder. Till vår hjälp har vi kundens livstidsvärde eller CLV (customer lifetime value)….

Read More
Klara-Maria-Mach-entreprenör

Entreprenörskap på riktigt med Klara-Maria Mach

Klara-Maria Mach är en sådan där fantastisk person och entreprenör som får saker att hända och samtidigt lyfter andra människor. Vi träffades via…

Read More
Neuromarknadsföring-fördelar

10 fördelar med neuromarknadsföring

Neuromarknadsföring har funnits sedan 2002, trots detta är det fortfarande en disciplin som inte är helt etablerad bland företag ännu. Dels beror det på…

Read More
vad är neuromarknadsföring

En introduktion till neuromarknadsföring: en nyckel till tillväxt

I det föränderliga digitala marknadsförings-landskapet söker företag konstant efter nya sätt att fånga uppmärksamheten från målgrupperna på marknaden. Ett av verktygen som de…

Read More
undviker ditt företag att spara personuppgifter i Google Analytics 4

Undvik att spara personuppgifter i Google Analytics 4

Efter att ha tagit del av IMY beslut om Google Analytics så har jag grävt i mina anteckningar och underlag från min  Google…

Read More
linkedin_marketing_solutions_ali_hassan

Insikter och nyheter från LinkedIn Marketing Solutions expert Ali Hassan

Ali Hassan jobbar på LinkedIn Marketing Solutions som Client Solutions Manager. Till vardags hjälper han LinkedIns Enterprise-segment med att maximera möjligheterna med företagets…

Read More
marknadschefens guide till att maximera marknadsföringsbudgeten

Marknadschefens guide till att maximera marknadsföringsbudgeten

Står du inför utmaningen med en lägre marknadsföringsbudget inför 2024 men samma försäljningsmål?   Vi har just gått in i det nya året…

Read More
maximera_marknadsföringsbudgeten

Få mer ut av marknadsbudgeten

Varje krona räknas. Börja året med ett försprång mot konkurrenterna och kapitalisera på de insikter som du fick med dig från 2023. Ta…

Read More
SEO - vad är värt att investera i?

SEO – vad är värt att investera i?

För att hjälpa företagsledare att navigera både SEO, konsult och byrådjungeln som existerar idag har jag skapat en artikelserie som stöttar i att…

Read More
modern marknadsföring uppföljning och dadadrivet

Säkerställ att förutsättningarna finns för datadriven marknadsföring

Ett av de vanligaste misstagen som jag ser företag göra idag, oavsett storlek, är att det inte finns kompletta möjligheter att spåra och…

Read More